تماس با کارشناسان

۰۲۱۸۸۵۴۵۰۹۳

تماس با کارشناسان

۰۲۱۸۸۵۴۵۰۹۳

تجهیزات مختلف تابلو برق صنعتی

تجهیزات مختلف تابلو برق‌ صنعتی
تابلو برق صنعتی، تجهیزات برقی است که برای ارتباط بین تجهیزات الکترونیکی که در آن نصب شده است به کار می‌رود. تابلوهای برق از نظر ولتاژ برق دارای دسته بندی‌های فشار قوی، فشار ضعیف و فشار متوسط هستند.

برای آنکه تابلو برق صنعتی را بشناسیم و بخواهیم کار کردن با آن را یاد بگیریم ابتدا باید تجهیزات مختلف تابلو برق‌ صنعتی را بدانیم. تابلو برق صنعتی میتواند از تجهیزات زیر تشکیل شده باشد:

فیوزها
این قطعه از مهم ترین بخش‌های تابلو برق صنعتی به شمار می‌رود. فیوزها وظیفه دارند تا از مدار ها در برابر تغییرات ولتاژ برق محافظت کنند. به عبارتی فیوز یک قطعه‌ی الکتریکی در تابلو برق صنعتی است که زمانی که جریان از حد مجاز بیشتر می‌شود، آن را قطع می‌کند. زمانی که با اضافه‌ی بار مواجه باشد می‌شکند و یا دمای فیوز بالا رفته و ذوب می‌شود. در واقع در این قطعه، رتبه فیوز باعث می‌شود تا فیور قطع شود.

کلید مینیاتوری MCB
هنگامی که در شبکه شرایطی برقرار شود که کلید مینیاتوری واقع در تابلو برق صنعتی آن را خطر تشخیص دهد در نتیجه جریان را در مدار الکتریکی قطع می‌کند. کلید مینیاتوری در مدار عملکرد بهتری دارد و بهتر شرایط غیر طبیعی را کنترل می‌کند. این وسیله نیز در انواع مخلفی از جمله تک پل، سه پل، چهار پل که در آمپرهای متفاوتی ساخته می‌شوند.

بی متال
بی متال یکی دیگر از تجهیزات مختلف تابلو برق‌ صنعتی به شمار می‌آید. این وسیله در تابلو برق صنعتی تغییرات دما را به جابه‌جایی مکانیکی تبدیل می‌کند. همچنین از موتور سه فاز هنگام استفاده با ولتاژ پایین، در برابر اضافه بار محافظت می‌کند.

در بی متال دو عنصر فعال یافت می‌شود که از ترکیب دو فلز ایجاد شده است و بین دو فلز اختلاف ضریب انبساطی را بررسی می‌کند این بررسی به این صورت می‌باشد که اگر دمای مدار بسیار بالا رود در نتیجه یکی از فلزهای موجود در بی متال خم می‌شود و در نهایت جریان را در تابلو برق صنعتی قطع می‌کند.

کلید حرارتی (MPCB)
کلید حرارتی (MPCB) نقش حفاظت از موتور الکتریکی را برعهده دارد. این وسیله تجهیزات مختلف تابلو برق‌ صنعتی است که تنها برای حفاظت و ایمنی از موتور الکتریکی تعبیه شده است. کلید حرارتی در مدار می‌تواند هم حفاظت از اضافه بار را کنترل کند که این اضافه بار می‌تواند هم حرارتی و هم الکتریکی باشد و هم در برابر خطای مغناطیسی از تابلو برق محافظت کند.

 

مطالب دیگر...

جدیدترین مطالب سایت